Kuala Lumpur - Petronas Towers

Den 10.

         Budíček nemilosrdně zazvonil v osm hodin. Po krásném polehávání v posteli na Perhentianských ostrovech se nám nechtělo vstávat, ale chtěli jsme snídani a ta byla otevřená od osmi. Oblékli jsme se, a pak bojovali s toustovačem, který nám nechtěl zpátky vyplivnout naše tousty. Když se nám to podařilo, natřeli jsme si na ně máslo a sladkou marmeládu. Až moc sladkou, jak jsme zjistili po prvním ochutnání. Seděli jsme venku před hotelem a kochali se vzrostlým stromem, na kterém prý měli být opice. Žádné jsme neviděli, jen občas ze stromu dolů spadl s třísknutím jeho plod. Byla to ježatá koule připomínající durian. Na druhé straně, pod stromem, byla restaurace. Nikdo ale nevypadal, že se bojí, že mu ostnatá koule přistane na hlavě.
         Seděli jsme v přístřešku guest housu a vychutnávali si příliš sladké tousty a bílou instantní kávu. Taková ranní idylka.
         Poté jsme se vydali do města. Vyjeli jsme do spodního patra vyhlídkové telekomunikační věže Menara KL, kde to bylo super. Viděli jsme na celé město. Také jsme obdivovali Petronas Towers s fontánami a parkem okolo. Skoro jsem mrakodrap nemohla zachytit na foťák, jak byl obrovský. Líbila se mi jeho architektura a design.







Prošli jsme čínskou čtvrtí, která byla přeplněná obchodníky s nejrůznějším zbožím. Zašli jsme do Central Marketu, kde jsem si po dlouhém rozhodování koupila tradiční ručně batikovanou sukni. Měla jsem z ní velkou radost.
         Procházeli jsme se po Merdeka Square, kde stál Sultánův palác. Zašli jsme do hinduistického chrámu, kde se zrovna konal obřad. Museli jsme si před vstupem sundat boty a nechat je před vchodem a já jsem dostala dlouhý šátek přes nohy, protože bych v šortkách pohoršovala božstva.






         Trochu jsme si popletli cestu a nemohli najít tu správnou k Oscarovi. Mně se na nohou vytvořily červené fleky a děsně pálily. Zase jsem cítila, jak se mi vrývají do kůže a při dalším rozrůstání vyrážky jsem se třásla zimnicí. Bylo to nepříjemné. Už jsem nechtěla udělat ani krok, ale museli jsme se dostat domů.
         Nakonec jsme hotýlek přece jen našli a já okamžitě zalezla do postele. Zachumlala jsem se do deky, ale Adam mě přemluvil, abych se osprchovala a smyla ze sebe všechen dráždivý prach, pot a opalovací krém. Poslechla jsem, ale pak mi byla zima ještě větší. Vlezla jsem si do postele a odpočívala.
„Lásko? Ty se tulíš“, prohlásil radostně Adam, jenže po chvilce podezíravě dodal: „Tobě je zima, viď?“
Já patřím k lidem, kteří když chtějí usnout, tak se několikrát musí přetočit a nelíbí se jim být mačkáni jejich druhou polovičkou. Chtějí mít svůj prostor pro rozvalování. Jenže teď mi byla vážně zima. Klimatizaci jsme nastavili na 25°C, což, jak jsme po několika nocích zjistili, byla nejpříjemnější teplota pro spánek.

         Adam mi pak večer přinesl večeři v plastových vaničkách. Vzali jsme si to do postele. Já vím, do postele se jídlo nenosí. Taky jsme tam pak měli zrníčka rýže. Ale já jsem si to vychutnávala. Adam pro mě speciálně domluvil nepálivou omáčku se zeleninou. Chutnala dobře. Všechno se sice do mě nevešlo, ale pochutnala jsem si. Málem bych usnula, ale chtěli jsme večer ještě nafotit Petronas Towers v noční atmosféře. Vzala jsem si na sebe novou sukni s ručně kreslenou batikou a vyrazili jsme do víru velkoměsta. I telekomunikační věž byla nasvícená v různých barvách, ale mrakodrapy ji v kráse předčily. Bylo nádherné vidět město v noci, všude blikala spousta světýlek. A Petronas Towers na to ze své výšky dohlížely.







Žádné komentáře:

Okomentovat